خدمات تعمیر در تهران و اهواز

نمایندگی برتر تعمیرات پکیج و کولرگازی

اهواز: سی متری، نبش خیابان مهران 

تهران: بریانک شرقی، خیابان اطلسی 24

09163190478

09120355481

جنوب سرویس

جنوب سرویس

تعمیر لوازم خانگی در اهواز

راهنمای خرید کولرگازی؛ مزایا و معایب

شاخص مقاله راهنمای خرید کولر گازی، مزایا و مغایب

عناوین محتوا

خرید کولرگازی یک تصمیم مهم است و به دلیل تنوع بالای محصولات موجود در بازار، ممکن است کمی پیچیده باشد. در ادامه راهنمای خرید کولرگازی و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید را برایتان آماده کرده‌ایم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا از مزایا و معایب این دستگاه با خبر شوید. در صورت درخواست تعمیر کولرگازی در اهواز کلیک کنید.

انوع کولر گازی

در بازار انواع مختلف کولرگازی‌‎ ها وجود دارند، از جمله کولرهای گازی پرتابل، کولرهای گازی دیواری، کولرهای گازی پنجره‌ای و کولرهای گازی سقفی. قبل از خرید باید نوع کولرگازی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر اساس نیازها و شرایط خانه یا محل کار خود تصمیم بگیرید.

قدرت سرمایش

قدرت سرمایش کولرگازی به عملکرد آن بسیار تأثیر می‌گذارد. برای انتخاب کولرگازی با قدرت سرمایش مناسب، به متراژ فضای مورد نظر که قصد دارید کولرگازی را در آن استفاده کنید توجه کنید. به طور کلی برای هر متر مربع از فضا به طور معمول ۱۰۰ تا ۱۲۰ وات قدرت سرمایش نیاز است.

برند و کیفیت

انتخاب برند معتبر و با کیفیت برای کولرگازی بسیار مهم است. برندهای معتبر معمولاً از قطعات با کیفیت و فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که موجب بهبود کارایی و عمر مفید کولرگازی می‌شود. بررسی نظرات کاربران و امتیازات برندها قبل از خرید می‌تواند به شما کمک کند تا برند مناسبی را انتخاب کنید.

برند و کیفیت کولر گازی

مزایای کولر اسپلیت

کولر اسپلیت یک نوع کولر گازی است که شامل یک واحد داخلی (در داخل اتاق) و یک واحد خارجی (به بیرون از ساختمان) است. این نوع کولرگازی مزایای زیادی دارد که به شرح زیر است:

یکی از مزایای اصلی کولر اسپلیت، نصب آسان آن است. واحد داخلی را می توان به راحتی در دیوار یا سقف اتاق نصب کرد و واحد خارجی را نیز در مکان مناسبی خارج از ساختمان قرار داد. نیاز به لوله کشی کمتری نسبت به کولرهای پنجره‌ای وجود دارد که نصب آن را سریعتر و کم هزینه‌تر می‌کند.

کولر اسپلیت، به دلیل جدا بودن واحد داخلی و خارجی، نیاز به فضای کمتری دارد و به همین دلیل مناسب برای فضاهای کوچک‌تر می‌باشد. همچنین، واحد داخلی را می‌توان به راحتی به دیوار یا سقف اتاق نصب کرد و فضای زمین را آزاد نگه داشت.

کولر اسپلیت از طریق لوله‌های کوچکی با واحد خارجی ارتباط برقرار می‌کند و این باعث می‌شود که نویز و صدای تولید شده توسط کولر به حداقل برسد.

جهت درخواست تعمیر کولرگازی خود از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید

تعمیر-لوازم-خانگی

معایب کولر اسپلیت

علاوه بر مزایا، کولر اسپلیت نیز برخی معایب را دارد که به شرح زیر است:

هزینه، نصب و نگهداری کولر اسپلیت بیشتر از کولرهای پنجره‌ای است. واحد داخلی و خارجی جداگانه نیاز به نصب دارند و همچنین نیاز به لوله کشی و کابل کشی درون دیوار و سقف وجود دارد که ممکن است هزینه بالاتری را ایجاد کند.

 کولر اسپلیت نیاز به واحد خارجی دارد که باید در یک مکان مناسب خارج از ساختمان قرار بگیرد. این ممکن است در برخی موارد به مشکل برخورد کرده و امکان نصب واحد خارجی را محدود کند.

همچنین، کولر اسپلیت نیاز به تعمیر و نگهداری دوره‌ای دارد. لوله‌های کولر، فیلترها و سایر قطعات آن نیاز به تمیز کردن و تعویض دارند، که ممکن است هزینه و زمان‌بر باشد.

کولر اسپلیت برای عملکرد خود نیاز به برق دارد و به برق شهری وصل می‌شود. این ممکن است برای برخی افراد در مناطق با مشکلات برقراری پایدار برق، یا در مواقع قطعی برق مشکل ساز باشد.

کولر گازی چندهزار بخریم؟

خرید کولرگازی با ظرفیت های متختلف برای منازل و مجتمع های تجاری و اداری متفاوت است، به میزان حجم هوا و فضایی که قصد دارید آن را خنک کنید، بستگی دارد. برای انتخاب صحیح ظرفیت کولرگازی، باید به متراژ فضا، ارتفاع سقف، جهت برخورد هوا و عوامل دیگری که ممکن است تأثیر بگذارند،آروَن پلاس توجه کنید.
به طور کلی، برای محاسبه ظرفیت کولرگازی بر اساس متراژ فضا، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

کولرگازی با ظرفیت 9000 تا 12000 BTU/h (British Thermal Units per hour) کافی است.

برای اتاق‌های با متراژ 15 تا 25 متر مربع: کولر گازی با ظرفیت 12000 تا 18000 BTU/h کافی است.

کولر گازی با ظرفیت 18000 تا 24000 BTU/h کافی است.

بهتر است از چند واحد کولرگازی با ظرفیت بالاتر یا سیستم‌های متعدد اسپلیت استفاده کنید.
این توصیه‌ها تقریبی هستند و ممکن است بستگی به شرایط خاص و اولویت‌های شما داشته باشد. همچنین، برای دقیق‌ترین انتخاب نیاز است با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید.

کولر گازی چندهزار بخریم؟

مصرف برق کولرگازی چقدر است؟

مصرف برق کولرگازی بستگی به ظرفیت و عملکرد کولر، میزان استفاده، شرایط آب و هوایی و تنظیمات مصرفی آن دارد. برای تخمین مصرف برق کولرگازی، باید به واحد اندازه‌گیری برق که برای اندازه‌گیری مصرف برق به کار می‌رود یعنی “کیلووات ساعت” یا “کیلو وات ساعت” (kWh) توجه کنید.
در ادامه برای مثال، براساس ظرفیت کولرگازی، تخمینی از مصرف برق آن را می‌توانید ببینید:
کولرگازی با ظرفیت 9000 تا 12000 BTU/h (حدوداً 1 تا 1.5 تن) ممکن است مصرف برقی در حدود 0.8 تا 1.2 کیلووات ساعت داشته باشد.
کولرگازی با ظرفیت 12000 تا 18000 BTU/h (حدوداً 1.5 تا 2.5 تن) ممکن است مصرف برقی در حدود 1.2 تا 1.8 کیلووات ساعت داشته باشد.
کولرگازی با ظرفیت 18000 تا 24000 BTU/h (حدوداً 2.5 تا 3.5 تن) ممکن است مصرف برقی در حدود 1.8 تا 2.5 کیلووات ساعت داشته باشد.
لطفاً توجه داشته باشید که این تخمین‌ها می‌توانند تغییر کنند و بهتر است بر اساس برچسب انرژی کولرگازی و دستورالعمل‌های تولید کننده، مصرف برق دقیق آن را بررسی کنید.

تعمیر یخچال در اهواز

جهت درخواست تعمیر کولرگازی خود از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید

تعمیر کولرگازی در اهواز با جنوب سرویس

در صورتی که کولرگازی شما در اهواز نیاز به تعمیر دارد، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

تماس با تعمیرکار مجاز جنوب سرویس

 برای تعمیر کولر گازی، بهتر است با تعمیرکار مجاز و تخصصی جنوب سرویس در اهواز تماس بگیرید: 09163190478

تعمیر لوازم خانگی در اهواز را با بهترین کیفیت انجام میدهیم.

تکمیل فرم

پر کردن فرم مورد نظر جهت تست و بررسی اولیه دستگاه و حضور متخصصان جنوب سرویس در محل. جهت پر کردن فرم تعمیر جاروبرقی در اهواز کلیک کنید. 

نویسنده: آروَن پلاس

پی‌دی‌اف
دانلود پی دی اف مقاله راهنمای خرید کولرگازی؛ مزایا و معایب
پی‌دی‌اف
دانلود پی دی اف مقاله راهنمای خرید کولرگازی؛ مزایا و معایب
پی‌دی‌اف

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *